Forrás: Pexels

„Valaki mondja meg, milyen az élet, valaki mondja meg, miért ilyen…..”– hangzik a híres LGT dal.

Az én refrénem azt hiszem egy ideje így hangzik: „Valaki mondja miért jó a citrom, valaki mondja meg miért nem?”

Évek óta küzdök. Én és a citromkarikák. Nem akárhol és nem is akármilyen körülmények között. Citromkarikák kísérnek az éttermekben, szó szerint vízben, üdítőkben, kólában, gyömbérben és még folytathatnám. Valaki mondja meg már, hogy miért jó? Mert nekem ez inkább bosszantó!

Ha vizet szeretnék inni, akkor vizet szeretnék inni és nem citromos vizet. Ha limonádét szeretnék kérni, akkor azt fogom kérni. Ki és milyen üzletpolitika mondja azt pavlovi reflex-szerűen, hogy ha valaki vizet és üdítőt rendel, akkor a citromnak egyből a pohárba kell landolnia? Miért nyomták be a pincéreken ezt a gombot? Nem beszélve arról, hogy a citromkarika széle héjból is áll. Így a vízben kioldódik a kezelési anyag, mint például a gombaölő szer. Nem biztos, hogy szeretnék ilyen vizet inni. Tehát az egyszerűség kedvéért: VÍZ=VÍZ, továbbá LIMONÁDÉ=LIMONÁDÉ. A kettő nem összekeverendő.

Miért van az, hogy ebben az esetben a pincér a vendég helyett dönt? Miért nem lehet kis tányérkára pár szeletet tenni, hogy eldönthessem, beleteszem vagy sem?

Lehet, hogy ez az üzletpolitika egészségmegőrző szemléletű, mert a citrom lúgosít, így beindítja a bélmozgásokat és zsírégető hatása van? Két dolog lehet ebben az esetben: tényleg érdekli őket az egészségünk védelme, vagy előítéleteik vannak, és mindenkit le akarnak fogyasztani.  De a citromos víznek étvágyfokozó hatása is van. Lehet, hogy inkább ez az üzletpolitika hajtja őket? Véleményem szerint, ez sem oké. Kérdezés nélkül NEM oké!

Szóval kedves étteremtulajdonosok, pincérek! Kérem önöket, hogy a víznél és üdítőnél NE legyen pavlovi reflexet beindító citromkarika! Inkább kérdezzenek meg engem .

Problémám akadt, mégpedig a citromkarikákkal. Nem akárhol: éttermekben.