Nem értem...

    Forrás: Pixabay

    Budapesti dugó, KRESZ-en kívüli, íratlan közlekedési szabályok, sorban állás. Ezek hétköznapi tapasztalatok, melyeket nem értek. Azt hiszem, az a bizonyos csepp, mondjuk utolsónak 🙂 a múlt héten belepottyant a poharamba. Hát akkor sorolom:

    Amikor a kanyarodó sávban a 66. autóban ülök, és szépen araszolok, mint a többi autós, akkor jogosan háborodok fel azon, hogy a mellettem lévő sávban – ami egyébként egyenesen haladó sáv -, ezerrel előrehajtó „bepofátlankodók” a kanyarodó sávba indexelnek. Ők azok, akik nem tudnak sorban állni. Ennyi ember egy időben egyszerre nem ronthatja el a sávot!!!!!! Sőt, ezzel nagyobb problémát okoznak, hiszen nem tartják tiszteletben azokat az autósokat, akik egyébként nem kis türelmet tanúsítva, ezáltal hátrébb sorolódnak. Gyakorlatilag feltartják a sort.

    Azt sem értem, amikor egy megszűnő sávból akarunk szabályosan indexelve besorolni, akkor miért nem engednek be? Kinek fáj az?

    Miért van az, hogy ha valaki szabálytalanul jön ki az alsóbbrendű útról, jelentősen akadályozva a főútvonal forgalmát, és még neki áll feljebb, hogy milyen sok bunkó autós van, aki nem tudja megvárni, míg ő kikanyarodik a főútra? Miért, ő nem tudott volna még várni a kikanyarodással?

    Miért nem vesszük figyelembe a sorban állásnál az érkezési sorrendet egy élelmiszerboltban, amikor bemondják, hogy új pénztárt nyitnak? Ilyenkor a sor legvégén álló vásárlók miért indulnak meg sprintereket meghazudtoló módon az új kasszához? Nem az lenne a normális, hogy aki éppen még pont nem pakolta fel a termékeit a szalagra, azoknak adjunk lehetőséget erre és nem annak, aki a sor legvégén áll?

    Miért van az, hogy a külföldi turista képes kígyózó sorokban várakozva, beszélgetéssel, pozitívan eltölteni az idejét, míg mi állandóan elégedetlenkedünk és hibáztatjuk a pénztárost, a rendszert, hogy milyen béna?

    A háziorvosnál sem tudunk normálisan sorban állni. Ott is vannak emberek, akik receptírásra hivatkozva 1 órát töltenek el a rendelőben.

    Szóval a lényeg: mindenkinek ajánlom a kultúra és empátia cseppeket, hiszen ezek fognak minket előrébb lökni, és nem a pofátlan, agresszív, türelmetlen viselkedésmód. Úgyhogy hajrá emberek!

     

    • Category:
    • Client: Somhegyi Dóri
    • When: február 2017